poniedziałek, 4 marca 2013

Międzynarodowa Giełda Minerałów i Biżuterii

Konkurs na facebooku: napisz czemu to właśnie Tobie mamy przyznać dwie wejściówki na Międzynarodową Giełdę Minerałów i Biżuterii. Napisałam więc i o tym fakcie zapomniałam. Dopóki nie otrzymałam informacji o tym, że wygrałam takowe wejściówki!


Szybko przeliczyłam w myślach, czy mogę jechać. Potem przeliczyłam wszystko jeszcze raz tyle, że wolniej. Potem przeliczyliśmy wszystko wspólnie z mężem. A potem obliczenia wzięły w łeb, bo mąż mój borowy zapytał (wcale nie ekonomicznie), czy chcę tam jechać. Chciałam. Więc pojechaliśmy! 03.03.2013 o niebotycznie wczesnej godzinie 06.01 wsiedliśmy do TLKa jadącego w wybranym przez nas kierunku i już za dziesięć dziewiąta byliśmy na miejscu. A od 10.00 zaczęła się istna uczta dla oczu. Sznury pereł, korali, ciętych szarych muszli, stosiki kwarców, rubinów, szafirów i nawet diamentów. Ogromne bursztyny i wystawa malachitu. Niezwykłe skamienieliny. Agaty mszyste, hematyty i kamienie, których w ogóle nie znałam. Bajeczne wyroby z ceramiki. Wszelakiego rodzaju biżuteria: brosze, kolczyki, wisiory, spinki do mankietów we wszystkich znanych mi technikach wyrobu biżuterii: sutasz, wire wrapping, biżuteria z żywicy i koralików, filcowa biżuteria etc. Widziałam nawet panią Sylwię Całus, która tworzy najpiękniejszą na świecie biżuterię z żywicy. Potrafi zatopić cuda natury w idealnej kuli. Można podziwiać jej dzieła np. tutaj, tutaj i tutaj. I w wielu innych miejscach;).

Zdjęć robiłam niewiele, wolałam nasycić się patrzeniem i dotykaniem (my organoleptycy tak już mamy). Także zamieszczam tylko korale, bursztyny i ceramikę, a reszta zdjęć ukaże się pewnie na facebookowej stronie Giełdy (i zapewne w o niebo lepszej jakości):
[znalazłam zdjęcia z Giełdy, które można sobie przejrzeć:]





A tutaj my na tle Pałacu Kultury, w którym odbywała się giełda:

Wiatr wiał, włosy latały... ale przynajmniej nie padało:)

I jeszcze (chwalipięcko) przywiezione trofea:


Korale odsłona I

Korale odsłona II

Ceramiczne guziki

I najpiękniejsza rzecz: pierścionek srebrny z szafirem gwiaździstym :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za wszelkie pozostawione dla nas miłe słowa, z serca dziękujemy :)